Je product – de pizza’s van Magioni – pitchen bij Albert Heijn. ‘Maar ik had geen geld meer om een treinkaartje naar Zaandam te kopen.’

 

Vandaag werd bekend dat Manon van Essen (31,‘Ik ben liever de Beyoncé van de food-industrie’) Dr. Oetker als aandeelhouder binnenhaalt. Het is een prachtige beloning – tussentijds, want ze blijft mede-aandeelhouder en in charge – voor een moedig initiatief. Op de website van Magioni:

‘Zoals elk goed verhaal begon ook dat van mij in de kroeg. Filosoferend over de ideale wereld waarin pizza net zo voedzaam is als een salade. Het begin van een droom. Een pizzamerk starten voor iedereen die net als ik zorgeloos wil genieten van het leven. Zo ontstond Magioni. Na een troosteloze zomer in een pizzeria en heel veel mislukte groentepizza’s ontdekte ik het ultieme recept. Waar eerst mijn ambities groter waren dan het aantal pizza’s, groeien de aantallen nu met mijn dromen mee. ‘Ik’ werd ‘wij’ en pizza voor pizza wil ons jonge team jou aanmoedigen je eigen pizzatop te bereiken. Wat jouw droom ook is; onderschat nooit de kracht van vrienden en een onvergetelijke avond in de kroeg.’

Nadat ze eerst zelf duizend bloemkoolpizza’s had staan bakken, was het tijd om Albert Heijn te interesseren voor haar Magioni. ‘Maar ik had geen geld meer om een treinkaartje naar Zaandam te kopen.’ De rest is geschiedenis, zoals dat heet.

Haar bedrijf groeide en groeide, breidde uit naar het buitenland en maakte ook Dr. Oetker nieuwsgierig. Oetker startte zelf met gezonde pizza’s en werd zo een concurrent.

En nu neemt Dr. Oetker een belang en kunnen de Magioni-pizza’s via de internationale verkoopkanalen van Oetker de opmars versnellen.

%d bloggers liken dit: